Franchising DUKA

Franchising, švédský design a český styl, půjde to dohromady?

Franchising DUKA

Franchising DUKA

Někdy se zdá, že je trh přesycený mnoha značkami. Přesto umí mnoho z nich výrazně expandovat a prosperovat. Jednou z takových značek je právě i společnost s výrobky pro domácnost značky DUKA, které míří na tuzemský trh. Franchising je příležitost k rychlé expanzi s možností vysoce kvalitní spolupráce, s velkou podporou a obchodním dohledem.

Společnosti DUKA

Společnosti DUKA začala fungovat v první polovině 20. století a roku 1920 švédský obchodník Hjalmar Blomkvist otevřel svou první prodejnu ve švédském Linköpingu. Následně začal otevírat obchody v dalších městech. Než šel do důchodu, prodal svou firmu a nový majitel ji dále rozšiřoval. Roku 1962 podnik připojil také k 16 dalším dealerům a vytvořili společnost DUKA. V současnosti provozuje asi 50 provozoven.

V roce 1999 se dostala společnost DUKA do Polska a pak dalších míst Evropy, jako je Nizozemí a Bulharsko. Nyní expanduje do Velké Británie, první prodejnu zprovozní v Londýně na konci roku.  Celkový počet 60 obchodů náleží 17 franchisantům. Centrála bude zprovozňovat alespoň 15 obchodů v celém regionu střední a jihovýchodní Evropy. Cílovými zeměmi je Maďarsko, Rumunsko, Slovensko a také Česko. V těchto regionech se odhaduje návratnost investic v horizontu jednoho až dvou let od doby zahájení prodeje.

Franchising v rámci švédské společnosti DUKA

Pokud vstoupíte na půdu franchisingu této společnosti, budete podpořeni její centrálou jednak v oblasti financování skladování, k dispozici budete mít nezbytné nástroje IT a včetně asistence při výběru vhodného obchodního místa a prostoru. Ten bude vybaven v souladu s jednotným designem společnosti DUKA. Společnost funguje formou rozdělení jednotlivých povinností mezi franchisanta a  franchisora. Bude vám poskytnuto know-how s ohledem na dané produkty a marketing. Franchisant má zodpovědnost za prodej a management obchodu.

Nabídku franchisingových licencí na prodej domácího vybavení oznámila původní švédská společnost DUKA. Její specializace je zejména na produkty ze skla, porcelánu, kuchyňského vybavení a doplňků. Nově hledá spolupráci s mladými podnikateli i v České republice. Hledají se všichni obchodníci, kteří dobře znají zdejší místní trh, přizpůsobí se strategii společnosti a jsou ochotni vložit svůj kapitál do zprovoznění obchodu. Pokud uvažujete o zbrusu nové franchise, do začátku budou investice asi mezi 1,5 až 2 miliony korun.