lokalita prodejny

Lokalita prodejny hraje u obchodů velkou roli

Při zahájení franchisového podnikání je velice důležité vybrat vhodnou lokalitu. Právě její správný výběr se promítne do úspěchu či neúspěchu firmy. Pokud je lokalita špatně vybraná, na místě, kam nechodí zákazníci, těžko je tam nelákáte. Na druhou stranu, na frekventovaných místech se obchod čile rozvíjí.

Marketingová síla značky přitahuje

Příkladem úspěšného franchisového obchodu jsou PONT markety, jejichž vlastníkem je společnost JPServis a.s.. Lákají stále více zákazníků a daří se jim také jedna velmi důležitá věc: utužovat loajalitu zákazníků, kteří jednou obchod navštíví. Zpravidla se vrací znovu. Výhodou pro franchisanty je, že dostanou od mateřské firmy podporu jak v marketingu, tak i ve vlastní oblasti logistiky a obchodu. V neposlední řadě je velmi důležitá i marketingová síla zavedené značky, která přitahuje zákazníky. PONT markety mají jednak vlastní síť obchodů, jednak podporují franchisový koncept. Existuje nyní asi 50 lokalit v celé České republice, kde by bylo možné franchisovou prodejnu otevřít, protože je vysoká pravděpodobnost, že by se zde tento koncept uživil.

Nejlepší místo? Dopravní terminály

V minulém roce byla třeba otevřena nová prodejna PONT marketu v prostorách pražského metra. Jde o ideální umístění, protože tudy denně projde velké množství lidí, kteří mají zájem o nákup. Velkým problémem je ale právě často lokalita. Zájemce o franchisové podnikání si například najde prostor, kde by chtěl podnikat. Jenže po jejím prozkoumání poskytovatelem licence se zjistí, že nevyhovuje požadavkům, a proto by zde nebyly zaručeny zisky. Právě na této otázce často ztroskotá jednání se zájemcem o franchisové podnikání. Ideálním místem pro otevření nových prodejen jsou hlavně vlaková nádraží, nebo jiné dopravní terminály, případně i zdravotnická zařízení. Jedná se samozřejmě o místa s vysokou koncentrací lidí.