Jak zefektivnit práci z domova?

Jak zefektivnit práci z domova?

Zejména během pandemie většina lidí přesunula svou práci do prostorů svého domova. Kdo mohl, pracoval formou home office. A někteří se do této formy práce zamilovali natolik, že u ní zůstali, i když se svět začal vracet do pořádku. Pokud i vy pracujete z domova, možná jste už poznali ten pocit, kdy se vám nechce, respektive kdy je prokrastinace silnější než vy. V takovém okamžiku se vždy ptáte, jak zefektivnit práci z domova? Jak docílit toho, abyste práci zvládali stejně dobře a rychle jako na začátku, kdy vás ještě poháněl pořádný chtíč a neutichající energie? 

Existuje naštěstí celá spousta tipů, jak zefektivnit práci z domova. Vybrali jsme nejosvědčenější a nejlepší z nich, které jsou navíc vyzkoušené. Co vyzkoušíte nejdříve? 

Dodržujte svůj časový harmonogram 

To vůbec nejdůležitější, co byste měli při práci z domova udělat, je stanovit si jakýsi časový harmonogram, který budete řádně dodržovat. V ideálním případě si den předem sestavte TO-DO list, který bude doplněn časy, a hned po probuzení se jím držte.  

Abyste však mohli svůj časový harmonogram plně dodržovat, měli byste především informovat členy domácnosti o tomto harmonogramu. Je třeba si zorganizovat nejen práci, ale také je.  

Dodržujte přestávky 

Abyste byli i při práci v domácnosti dostatečně efektivní, je důležité dodržovat jisté přestávky. Nemusí být dlouhé, mohou být i několikaminutové. Během přestávek jde o to, aby si hlava chvilku odpočinula. Ideálně se běžte projít, zajděte si na nákup, zaběhejte si. Pokud je venku ošklivě, pusťte si ideálně seriál, který však bude odlehčený, nic složitého nebo nic s titulky, kterým byste museli věnovat svou pozornost. Případně se vyplatí vzít si do rukou oblíbenou knihu, která opět bude mít odlehčený, jednoduchý děj. Znovu apelujte na to, aby to nebylo nic složitého.