Jak firmy bojují ve světě koronavirové

Jak firmy bojují ve světě koronavirové

Koronavirus, který v nedávných týdnech zachvátil celý svět, se výrazně podepsal na světě podnikání a byznysu. Zasaženi jsou nejen osoby samostatně výdělečně činné, ale mimo jiné také franšízové pobočky nebo klasické podniky fungující díky svému vlastnímu nápadu. Jelikož většina obchodů musí být zavřená, rozhodly se podniky bojovat s aktuální nelítostivou situací trochu jinak. Zkouší to nejrůznějšími cestami, aby se udržely naživu, restaurace například otevírají výdejní okýnka a lákají na slevy, dříve kamenné prodejny otevřely své e-shopy a nabízí poštovné zdarma, aby to bylo pro zákazníky atraktivnější.  

Oblečení, šperky i cukrářské výrobky online 

Zatímco především velké obchodní značky s oblečením nebo šperky již své e-shopy mají, které se najednou staly velice oblíbené po úderu koronaviru, některé prodejny s oblečením své e-shopy doposud neměly. Jelikož však byly zavřeny, musely jejich majitelé jednat rychle. Rozhodly se proto založit vlastní e-shopy a rozhodly se tedy proniknout do světa online podnikání, aby se v době koronaviru udržely nad vodou.  

Kromě oblečení nebo šperků najdete však v online světě nově také franšízové cukrářské pobočky. Dříve bylo naprosto nemyslitelné objednat si klasicky online například oblíbené punčové řezy nebo mrkvový dort, v době koronavirové je to naprosto běžné. Tímto stylem například funguje oblíbená pražská cukrárna IF Café, která se rozhodla do nabídky e-shopu zahrnout i velice oblíbené citrony, které propagoval na svých sociálních sítích známý moderátor.  

Online svět se otevřel také papírnictvím. Mnohá papírnictví, i když měla vlastní e-shop, fungovala převážně off-line, ale najednou se jejich e-shopy rozjíždí, jelikož maminky potřebují děti trochu zabavit. Hezkým příkladem je například papírnictví Ditipo, a.s., které po zavedení vládních opatření se těší obrovskému zájmu o produkty z e-shopu, o který dříve zájem nebyl.  

Jak dál bojují obchody v době koronavirové? 

Kromě zavádění e-shopů, slev nebo dopravy zdarma se snaží e-shopy oslnit zákazníky i jinak. Zkouší to například s dárečky, které přikládají ke každému nákupu. Těmito dárečky jsou nejčastěji antibakteriální gely nebo roušky, což se v současné situaci opravdu hodí.