Franchising: Jaké jsou výhody pro franšízanta a franšízora

Franchising: Jaké jsou výhody pro franšízanta a franšízora

Franchising je výhodný jak pro podnikatele, tak pro společnost, která bude díky nové franšíze expandovat na nový trh. Nyní si shrneme konkrétní přínosy pro obě strany.  

Výhody pro poskytovatele franšízy 

Franšízor má s touto formou podnikání jasnou konkurenční výhodu oproti svým souputníkům na trhu. Díky franšíze se mu podaří rychlejší a rozsáhlejší expanze na trh. Samozřejmě s tímto faktem jde ruku v ruce i vstup na trh, kde dosud nepůsobil.  

Pro jeho značku jsou tak zajištěny nové trhy pro odbyt. Díky zvyšování počtu franšízantů je jeho pozice na trhu silnější a může si diktovat lepší podmínky. Pro jeho zákazníky franšízy znamenají dostupnější produkty a služby.  

Přínosy pro franšízanta 

Podnikatel, který se rozhodl pro franšízu, na této formě spolupráce ocení vstupní přístup ke kapitálu a ke know-how. Dostane se mu velké konkurenční výhody oproti podobným obchodům a službám, protože bude mít lepší přístup k poskytovatelům úvěrů a pojištění. Pro svůj start si vybral cestu, která v sobě nese snížené riziko počátečního neúspěchu. Díky hladkému startu má nejen konkurenční výhodu, ale také větší motivaci pro provozování svého podnikání. Navíc jeho značku již lidé sami vyhledávají.  

Podnikatel navíc není nijak limitován a v rámci franšízové smlouvy má možnost rozvíjet i své vlastní podnikatelské aktivity. Má tak mnohem lepší výchozí pozici, než jeho konkurence. Dostane se mu veškerých potřebných informací ohledně trhu, na kterém se pohybuje. Navíc má k dispozici kvalifikovaný tým, který je mu kdykoliv připraven pomoci. Pro franšízanta je tak start podnikání spojen s menším rizikem ztrát a s rychlejším růstem svého podnikání.  

Franchising představuje výhody pro franšízanta i pro poskytovatele franšízy. Jejich spojením se na trhu objevuje silný subjekt, jehož značku lidé díky znalosti již sami vyhledávají a důvěřují jí.