Obsah blogu

Zaujměte obsahem blogu

Obsah blogu

Obsah blogu

Píšete blog a byli byste rádi, kdyby ho i někdo četl? Chcete se zviditelnit na sociálních sítích, dát článkům hodnotu a zaujmout? Buďte originální a vždycky myslete na své čtenáře. To úplně nejdůležitější dejte nahoru. Zaujměte pozornost a přijměte čtenáře k přečtení. Nedávejte pointu pouze na konec, nastiňte ji hned v začátku.

Jak na to

Musíte mít články přehledné a čtivé. Delší pasáže rozdělte, přidejte obrázky, grafické prvky, informační boxy, citace, výzvy k akci,jako u tištěných magazínů. K jediné výrazné informaci dejte možnost sdílení. Pro WordPress seženete spoustu pluginů, které dokáží technicky vyřešit vše za vás. Zkuste třeba pluginclick to tweet, aplikaci, která je k dispozici zdarma.

Po lákavém nadpisu musí přijít i hodnotný obsah, obojí musí být originální. V SERPu si vyhledejte články na zvolené téma, a dejte odlišný nadpis, který dokáže vyniknout. Musí být relevantní. Čtenář se musí dočíst opravdu o tom, na co ho název láká. Jinak si zvýšíte bounce rate místo čtenosti.

Přidejte možnost dát komentář pod článek a dejte tak čtenářům najevo, že chcete znát jejich názor. Kromě pochybných linkbuilderů, kteří se vždy najdou a budou komentáře spamovat různými odkazy na jejich weby, se občas objeví i zpětná vazba a upřesnění informací v článku.

Používejte obrázky z fotobank chytře. Vytvořte si také i vlastní. Zkuste přidat i počítadlo času, tímu krátkých článků může čtenáře nalákat k přečtení, pokud se na to mrkne ve výpisu článků. U dlouhých článků naopak nastíní, kolik času jim zabere přečtení.Průměrná rychlost čtení je 200 – 250 slov za minutu, podle toho se dá orientovat. Do WordPressu opět existuje plugin. Informaci opět dejte hned nahoru, ať je viditelná.

Podepisujte se. Pomáhá vám to budovat renomé, zvyšovat důvěryhodnost a psát články, za které se nebudete stydět. Nabídněte také návštěvníkům něco zadarmo.Za obsah zdarma si vezměte e-mail, nebo dejte zajímavý obsah jen tak. Dovolte také čtenářům obsah sdílet a motivujte i ostatní. Počítadla sdílení na sociálních sítích jsou běžná. Nastavte je, aby se zobrazovaly až od určitého počtu, ať to čtenáře neodradí.

Pravidelnost a kvalita

Nové články publikujte pravidelně a v dobré kvalitě. V intervalu, který zvládnete. Klidně 1 x měsíčně, ale pravidelně. Přečtěte si příručku o copywritingu, koukněte do e-booku 365 copy triků od Michaely Mužíkové nebo prohledejte internet. Věnujte se aktuálním tématům a pište pro lidi a pro své zákazníky. To je celý obsahový marketing. Pomozte si plánování obsahu pomocí on-line nástrojů jako BuzzSumo nebo MozContent. Víte, jaká je vaše cílová skupina? Plňte jí přání. Vyjděte vstříc vašemu publiku, pak se čtenáři začnou vracet i na váš blog.

SEO udělá dost, ale není to všechno. Pokud ale nepíšete i v rámci SEO, nepoužíváte vhodná klíčová slova, klienti vás nenajdou. Používejte termíny, správné odborné výrazy, ale i slangové zavedené výrazy, prostě podle typu webu. SEO nepodceňujte. Být jiný nemusí být vždy i lepší. Buďte víc vidět. Experimentujte s obsahem, volte neokoukaná témata, šokujte, nebo dojměte. Musíte být originální v každém případě.