Subway jako nejlepší franšíza 21. století
Podnikání snad nikdy nebylo jednodušší. Pokud se také chcete hrnout do tohoto riskantního světa, je dobré začít s franšízou, která je nejen výhodnější, ale také pro začátek mnohem lepší. Je to především z toho důvodu, že franchising umožňuje začít podnikat s dobře rozjetým byznysem, který již má svou stálou klientelu a který už má své postavení na trhu. Franchising je opravdu unikátní, navíc je možné vybrat si z mnoha dech beroucích firem, které se chtějí rozkvést právě díky franchisingu. A jednou takovou společností je i firma Subway, která se v současné době řadí k těm nejlepším franšízám současnosti.
Franšízové koncepty jsou každým rokem podrobeny zajímavým testům a zkouškám. Zjišťuje se, jestli prosperují či nikoli, kolik prodejen nově vzniklo a kolik nikoli. Na základě toho se sestavuje žebříček, který hodnotí jednu franšízu vedle druhé. A poté se zjistí, jaké franšízy se řadí k těm nejlepším toho roku. Letos se však sestavil žebříček těch nejlepších franšíz aktuálního století a na prvním místě se umístila zmiňovaná franšíza Subway, která tím zcela vyrazila dech mnohým lidem.
Subway zažívá těžké časy
Žebříček nejlepších franšíz 21. století se sestavuje na základě dlouhodobých statistik, které sahají až do roku 2001. Kdyby se totiž rozhodovalo podle aktuálních statistik, Subway by rozhodně neskončil na první příčce. Vloni se totiž tento franšízový koncept dostal z první pětice až na pětadvacáté místo a jednalo se tak o propad roku, díky kterému se musela firma rozhodnout, že zruší některé franšízové pobočky, které se zapříčinily o nehezké výsledky.
Za výsledky může situace ve Spojených státech
Za neustále se zhoršující výsledky franšízového konceptu může podle všeho situace ve Spojených státech amerických. Právě zde totiž klesl počet franšíz o více jak pět set. V mnohých jiných zemích však na druhou stranu Subway vyhrává konkurenční boje, protože stále nabízí zajímavé a výhodné podmínky spolupráce, které nenabízí jen tak někdo.