franchising1

McDonals by měl být pro všechny inspirací

Franchising ve světě

Řada velkých firem vděčí právě franchisingu za své silné postavení ve světě a konkurence schopnost. Franšíza se za posledních 25 let velmi dynamicky rozvíjí především díky snazšímu překonávání politických, ekonomických i jazykových bariér.

Úspěšné světové koncepty

Velmi úspěšné celosvětové koncepty franchisingu se postupem času propracovaly z malého místního trhu ve firmy s globálním pokrytím. Jejich pobočky najdeme po celém světě a neustále se rozšiřují.

Nejeden malý podnikatel se díky franchisingu dostal mezi naprostou špičku, dokázal se udržet v podnikání na místní úrovni. V současné době existuje dle odhadů mezinárodních franchisových asociací více než 16 tisíc různých koncepcí a značek i sítí, které uspokojují potřeby zákazníků po celém světě.

Historie franchisingu ve světě

Za moderní kolébku franchisingu je považováno USA. Prvním průkopníky byli Izák Singer, který za poplatek umožnil síti distributorů za poplatek prodávat jeho šicí stroje. Druhým byl John S. Pemberton, vynálezce Coca-Coly, který se rozhodl své know how zpřístupnit producentům nápojů. Největšího rozkvětu dosahovala franšíza po období 2.světové války, kdy mnoho oborů, zejména služeb a gastronomie vyžadovaly větší podporu ze strany majitelů licencí. Franšízant tak získal potřebné znalosti spojené s vedením podniku a prodejem produktu, ale i s vizualizací prodejny, způsobem realizace služeb a další.

Franchising je u nás i ve světě velmi oblíbeným způsobem, jak se postavit na vlastní nohy a stát se úspěšným podnikatelem i s minimem zkušeností. Získáte do detailů propracovaný a hlavně již prověřený podnikatelský záměr, který eliminuje rizika neúspěchu. Získáte licenci již zaběhlé světové značky a nemusíte už nic více či méně úspěšně zkoušet a obávat se neúspěchu.