Jste součástí týmu, ne samostatný celek, aneb na co si musí dát franšízanti pozor

Jste součástí týmu, ne samostatný celek, aneb na co si musí dát franšízanti pozor

Franšízové podnikání se jeví jako trefa do černého, pokud se chcete postavit na vlastní nohy. Přece jen mluvíme o způsobu podnikání, které se nese ve znamení nižší rizikovosti a větší šance na úspěch. Je však důležité si uvědomit, že jakožto franšízant se nestáváte majitelem společnosti ani majitelem dané značky. Jste “jen” majitelem pobočky, která funguje pod zavedenou značkou, což z toho dělá tu hlavní výhodu oproti podnikání, jež si vybudujete od základů sami.  

Co mnoha franšízantům dělá problém, tak to, že si neuvědomují, že jsou součástí týmu. Řada lidí jde do tohoto byznysu s tím, že chtějí být sami na sebe – nechtějí se spoléhat na nikoho jiného. Jenže jakožto majitelé franšízy mají kolem sebe lidi na podobných postech, jen vlastnící trochu jinou pobočku. Mluvíme o týmu, nikoli o samostatných celcích.  

Musíte přijmout pravidla hry 

A i když se ve své vlastní pobočce cítíte být lídrem (a to zcela právem), musíte přistoupit na pravidla hry, podle kterých budete celou podnikatelskou hru hrát. Pokud je nepřijmete, nemůžete v této branži uspět.  

Co se rozhodně nevyplácí, tak to, když děláte věci za zády franšízora. Jak již bylo zmíněno, nejste majitelem společnosti, jste pouze majitelem pobočky, který si odkoupil mnoholeté, zavedené a fungující know-how. Pokud to mezi vámi a franšízorem bude skřípat, ani v tomto případě nemůžete pomýšlet na úspěch.  

Je důležité upozadit ego 

Dalo by se říct, že klíčem k úspěšnému franšízovému byznysu je upozadit své ego před vším ostatním. Pokud se tak stane, máte velkou šanci na úspěch, protože se díky franšízorovi a jeho podpoře vyhnete chybám, které ho dříve stály třeba pořádnou sumu peněz. Navíc se naučíte těžit z opakovatelnosti franšízového podnikání, což se často bere jako to hlavní kouzlo tohoto byznysu.  

Pokud se vám podaří upozadit své ego, máte také dobře našlápnuto k dobrým vztahům se svými zaměstnanci a zákazníky. A i to je klíčem k úspěšnému podniku, respektive k úspěšné pobočce, kterou jste si otevřeli.