Jak prezentovat na veřejnosti a neotrávit tím posluchače

Jak prezentovat na veřejnosti a neotrávit tím posluchače

Každý podnikatel i každý lídr firmy by měl umět komunikovat a prezentovat. To jsou dvě hlavní vlastnosti či umy, bez kterých se ve světě podnikání rozhodně neobejde. Je zapotřebí, aby člověk uměl odprezentovat své služby nebo produkty, musí zároveň umět komunikovat s posluchači nebo s potencionálními zákazníky. Pokud to člověk neumí, nemůže se stát úspěšným byznysmenem.  

Jestliže vás trápí to, že neumíte efektivně a poutavě prezentovat cokoliv na veřejnosti, pomůžeme vám s tím. Víme, že schopnost předstoupit před větší publikum v sobě od malička nepěstuje každý, někdo se to zkrátka musí naučit. A pokud se chcete stát učněm, pomůžeme vám.  

Zaujmout je nutné už na začátku 

Abyste odprezentovali danou přednášku nebo projekt úspěšně, je důležité zaujmout už od úplného začátku. Nejlépe uděláte, když posluchače upozorníte na význam, jaký prezentace pro ně má, co jim následující minuty přinesou a na co se mohou těšit. Tím totiž upoutáte jejich pozornost a uděláte z nich aktivní posluchače.  

Velkou pozornost také vyvolá třeba vtipná poznámka na začátku prezentace, díky které se stanete pro posluchače sympatickým. Klidně zmiňte i zajímavý údaj, který opět zaujme člověka, stejně tak získá pozornost krátký příběh, který sdělíte na začátku své prezentace.  

Jestliže vám přijde publikum poměrně nedůvěřivé, pozornost si získejte tím, že jim poděkujte za účast a vyslovte názor, který je podobný jejich názorům.  

Jak pozornost udržet 

U úspěšné prezentace je nejdůležitější to, abyste si udrželi pozornost posluchačů. Pokud bude pozornost udržena, můžete si poklepat na rameno, protože jste to tím pádem úspěšně zvládli. Pozornost posluchačů neztratíte například tak, že budete zřetelně artikulovat a že nebudete mluvit příliš rychle. Stejně tak nemluvte ani příliš pomalu, abyste nepůsobili tak, že nevíte, co máte říct.  

Abyste udrželi pozornost posluchačů, udržujte s nimi také střídavý oční kontakt, abyste dali najevo, že se o každého z nich zajímáte.