Nové americké franšízy na českém trhu

Nové americké franšízy na českém trhu

Poslední průzkumy ukazují, že čeští investoři, respektive franšízanti mají zájem především o tuzemské franšízové koncepty. Důvodů k tomu je celá spousta, ale vede především fakt, že české franšízové koncepty jsou cenově dostupnější a mají často potenciál expandovat do zahraničí. U zahraničních společností je sice vysoká pravděpodobnost brzkého návratu počáteční investice, ovšem expanzi do zahraničí už nelze mluvit.  

Český trh je pro řadu zahraničních franšízových konceptů opravdu unikátní. Mnohé zahraniční společnosti zde vidí velký potenciál, a pokud nemají v naší zemi svou pobočku, chtějí ji sem dostat. Výjimku netvoří ani americké franšízové koncepty, kterých byste nyní u nás našli celou spoustu.  

Americké franšízové koncepty k nám většinou míří vždy v okamžiku, kdy se rozhodnou pro expanzi do Evropy. Česká republika je jednou ze zemí, kam minimálně jedna pobočka franšízového konceptu míří.  

V posledních měsících na český trh dorazilo rovnou několik amerických franšízových konceptů. Konkrétně jich bylo rovnou jedenáct a některé stojí za zmínku.  

Franšízový koncept Denny`s  

Aktuálně k nám míří například franšízový koncept Denny`s, což je koncept známý před šedesát let jako America`s Diner. V současné době se jedná o jeden z největších amerických rodinných restauracích řetězců! Aktuálně provozuje přes dva tisíce svých restaurací, a to už v osmnácti zemích světa. Pro Čechy je tento koncept velice atraktivní především proto, že nabízí cenově dostupnou gastronomii. Lidé si sem mohou zajít jak na snídani nebo obědy, tak na večeře, případně na noční pokrmy, když budou mít hlad.  

Franšízový koncept Chili`s 

Nově se na českém trhu bude vyskytovat také franšíza Chili`s, která se zaměřuje na prodej burgerů, žebírek a mimo jiné i fajitas. Firma funguje ve světě už dlouhé roky, vždyť založená byla už roku 1975.