Stručně a jasně o CRM: O co jde a k čemu vám bude?
CRM je zkratka, které se vyplatí rozumět. Předpokládáme, že jste se s ní v minulosti setkali, ale možná jste jí nepřikládali dostatečný význam. A když se vás někdo zeptal, jestli nějaké „cé er emko“ používáte, rozpačitě jste odpověděli, že „zatím ne“. Přitom jste ani v nejmenším netušili, o čem je řeč. Škoda – vaše podnikání mohlo již tehdy nabrat na obrátkách. Chybu naštěstí můžete kdykoliv napravit a CRM systém implementovat. Nejdříve se však seznamte se základní charakteristikou a konkrétními výhodami.
Zkratka CRM vychází z angl. sousloví Customer Relationship Management. Jedná se tedy o řízení vztahů se zákazníky, což je zákaznicky orientovaný směr managementu, pro který je typická snaha o tvorbu silných vztahů s klienty na základě oboustranně prospěšné spolupráce. Ke klíčovým nástrojům, jež realizaci specifického podnikatelského přístupu umožňují, patří CRM systém.
Pojem CRM systém tedy vyjadřuje software, jehož hlavní funkcí je shromažďování, třídění a pokročilé zpracování klientských informací. Oproti běžnému tabulkovému procesoru, jako je např. Excel, je mnohem propracovanější a často nachází využití i jako software pro řízení projektů.
Všechna klientská data na jednom místě
Obchodníci využívají CRM systém jako centrální úložiště kontaktů a veškeré obchodní komunikace. K dokumentům mohou přistupovat kdykoliv a odkudkoliv, díky čemuž odpadají běžné neduhy vnitropodnikové komunikace. O jednoho klienta může pečovat více zaměstnanců současně, což má pozitivní vliv na jeho celkovou spokojenost s úrovní zákaznické péče.
Sofistikované nástroje pro efektivnější správu agend
Nedílnou součástí kvalitního CRM systému bývají užitečné marketingové nástroje – jmenovitě rozhraní pro správu e-mailingových kampaní, vytváření personifikovaných e-mailů a další užitečné funkce. Samozřejmostí by měla být i integrace s dalšími nástroji, jako jsou ekonomické systémy Money S3/S5 či Pohoda, aplikace typu TeamViever apod.