Coca-Colu už zachraňují franšízy – proč je to nutné?
Jistě znáte oblíbený sladký nápoj Coca-Cola. Jedná se o poměrně populární nápoj, který zbožňují hlavně milovníci sladkostí a rychlého občerstvení. Do paměti se nám Coca-Cola vryla hlavně díky aktuální reklamě, v níž tvůrci chtěli poukázat na to, že tento sladký nápoj spojuje. Jenže nakonec se ukázalo, že ani tato velice povedená a milá reklama nedokáže spasit tuto celosvětově známou značku. Po letech totiž Coca-Cola hlásí propad zisku o téměř 40%!
Naštěstí existuje něco, co by tuto společnost mohlo zachránit, a sice jedná se o franšízy, které by mohly spasit tuto celosvětově známou společnost. Právě franšízy by mohly stát za snížením výrobních nákladů. Spasit by mohla společnost taky velká poptávka po limonádě Sprite, ale taky po kávě nebo dokonce čaji.
Do hry se v poslední době výrazně vrátily i nízkokalorické podoby tohoto nápoje, díky které společnost v nedávné době překonala svého konkurenta, a sice PepsiCo.
Co může za snížením zisků?
Bohužel Coca-Cola doplatila hlavně na velké množství jejích podob, které v sobě nesou opravdu velké množství cukru. Naštěstí se však do hry vrátily již zmiňované nízkokalorické nápoje, které mohou zisk opět výrazně navýšit.
Více o Coca-Cole:
Společnost Coca-Cola je na trhu už od roku 1886, kdy se první franšízová licence prodala v roce 1899. Nejdříve se nápoj prodával jenom ve formě sirupů, limonádu z něj začali vyrábět překvapivě až maloobchodníci. Poté se získala licence na plnění lahví, byly sjednány výrobní plíny a receptura na sladkou limonádu byla dokončena.
Franšízy přinášely této společnosti výrazné snižování nákladů na údržbu, také snižovaly společnosti počet prostorů, které byly nutné na skladování. Díky franšízingu se stala značka globálním lídrem, přesto však zůstala významnou lokální značkou. Nyní je načase, aby opět franšízy výrazně dopomohly ke zvýšení zisků.